A csodás Campania - 3. rész

Ezzel a bejegyzéssel zárom nyaralós élményeimet, mert nem akarom azért túlzásba vinni a dolgokat. Capri után ismét egy pihenős napunk következett. Strandolást terveztünk, de sajnos egész délelőtt és kora délután is esett az eső, így punnyadtunk. Amikor elállt, mint akiket kilőttek, átlibbentünk Amalfiba, fagyiztunk, andalogtunk és este tartottuk magunkat a szokásos programhoz, a vacsorához Atraniban. Szombaton megcéloztuk Pompeit. Sorrentoba kék SITA busszal (6 €/fő), majd ott Circumvesuviana-val Pompeibe (Scavi - Villa della Misteria) mentünk. Mivel hétvége volt a napijegy 3,10 €-ba került.

Nagy turistaáradatra számítottam (hétvége lévén), de nem volt vészes. Volt néhány kirándulócsoport, diákok stb., de lazán csináltam abszolút turistamentes fotókat. A Vezúvra és Ercolanora időnk nem maradt, mert kb. dél körül érkeztünk és mire körbejártuk az egész területet, már kezdett sötétedni. Majd legközelebb.... :)

Elvannak a gyerekek.... :)

A következő mondatomért azért remélem nem leszek nagyon lehurrogva. Pompei csodaszép, egészen elképesztő, hogy ilyen állapotban fenn tudtak maradni komplett épületek a római korból, csak... tavaly a nászútunkat Rómában töltöttük el, ahol elkirándultunk Ostia-ba. Na ez tulajdonképpen ugyanaz, csak más a körítés.

Késő este értünk haza Atraniba, de nem annyira későre, hogy egy vacsora még ne fért volna bele :) Vasárnap ismét hesszeltünk a tengerparton, sétálgattunk a környéken, elkezdtünk ajándékok után nézelődni. Nagyjából körvonalazódott már, hogy ki mit kap, de erősen attól függött a dolog, hogy mennyi pénzünk marad, mert egy biztos, a királyi vacsorákról nem voltunk hajlandók lemondani.
Hétfőn viszonylag korán keltünk, úgy döntöttük, elmegyünk Nápolyba. Felkészítettek már sokan, hogy ilyen-olyan koszos a város, de ami a szemem elé tárult, minden várakozásomat felülmúlta. Ahogy kiléptünk a vasútállomásról hegyekben állt az utcán a szemét és mocsok, a szaros wc-papírtól kezdve, a használt betéteken át, a romlott szendvicsig. Sebaj elsétáltunk a történelmi belváros fele, ami szintén nagy "harc" volt, ugyanis kábé az egész város fel volt túrva.
Kikötő, Castel Nuovo, Piazza Plebiscito, sétálóutcák stb. A téren kívül mindenhol felállványzott épületeket láttunk, amire kíváncsi lettem volna, mind-mind konkrétan be volt csomagolva. A város tehát kicsit csalódás volt a csodálatos Amalfi-part után, 3-4 óránál többet nem is töltöttünk el itt. Vissza a Garibaldira, majd Circumvesuvianaval Sorrentoba, végül busszal haza. Elfogyasztottuk este az utolsó vacsoránkat a kedvenc éttermünkben (mert ugye kedden zárva vannak)
Kedden már rossz érzések kerítettek hatalmukba... örültem, hogy még itt vagyok, de tudtam, hogy szerda hajnalban indulnunk kell, elhagyjuk ezt az álompartot és ki tudja mikor jövök ide legközelebb. Mindig rossz onnan eljönni, ahol jól érezted magad, de ez... ez valami nagyon keserű dolog volt. A sírás kerülgetett, amikor lezártam a bőröndjeimet és amikor utoljára sétáltunk a környéken. Annyira szívesen maradtam volna még. Annyira nem akartam, hogy vége legyen ennek a két hétnek. Annyira sokáig vártam rá és annyira gyorsan elrepült.
Szomorúan vettem tehát tudomásul a fent említett tényeket, de nem volt mit tenni... Szerda hajnali négykor csörgött az ébresztőnk, előbújtunk az ágyból, majd negyed 6 körül már Amalfiban voltunk a buszállomáson, hogy felszálljunk a 05:45-kor induló nápolyi buszra. Csodálatos volt, örök élmény, hiszen bátran kijelenthetem, hogy a világ egyik legszebb helyén jártunk.

Ez a panorámakép 12 db fotóból áll :)
U.i.:
Mivel gasztroblog, így nem hagyom ki továbbra sem, hogy miket ettünk:
  • Péntek
    Reni: Tenger gyümölcsei saláta; Grillezett tintahal; Delizia al limone
    Dani: Marinált ajóka; Ricciola (helyi hal) paradicsomos szósszal; Körtés ricottatorta
  • Szombat
    Reni: Pizza Mistral – rucola, mozzarella, garnéla; Paradicsomsaláta; Körtés ricottatorta
    Dani: Pizza Marinara – fekete olívabogyó, szardínia, kapribogyó, paradicsom, fokhagyma; Körtés ricottatorta
  • Vasárnap
    Mindketten ugyanazt ettünk, a ház ajánlata alapján: Antipasti tál – helyi ízek; Házi tészta tintahallal; Körtés ricottatorta
  • Hétfő
    Reni: Garnéla rucolával; Ricciola (helyi hal) sütve citromos szósszal; Panna cotta karamellel és gratis cannolo siciliano
    Dani: Citromos polipsaláta; Ricciola (helyi hal) sütve citromos szósszal; Körtés ricottatorta és gratis cannolo siciliano

Egyik kedvenc desszertem: Delizia al limone

Megjegyzések

1. nagyon olvasmányos beszámoló lett. látszik, hogy szép napjaitok voltak. dani árnyéka külön jó lett;-)

2. :)

Ugye? olyan az az árnyék, mint egy kiselefánt... de akár madár is lehet, attól függ milyen irányból nézzük :)

3. irigyellek, milyen szép helyen voltatok... :)
    lenne egy kérdésem, gyere át hozzám, nézd meg, ha van kedved, válaszolj :)

VálaszTörlés
  4. Meseszép környéken jártatok! :)Gurítottam Neked egy labdát, kíváncsi lennék a véleményedre:

5. Gyönyörű hely... nagyon jó volt a beszámolód és a képek is szépek.
    Jövőre meg van már hova mentek ? : )

VálaszTörlés
  6. háááát... ha megyünk, akkor lehet ugyanide :) úgyis rengeteg látnivaló van még Campania-ban, akár 10 nyaralásra való is :)... vagy egy életre :)

7. Procida? nekem ez az új szerelmem

8. igen, legközelebbre beterveztük Procidat, Ischiat is, Salernot, és Cetara környékét is. Jó lenne meglátogatni egy bivalyrezervátumot is. :)